Breaking News
Loading...
26 Ocak 2015 Pazartesi

Info Post



Sanırım sofralarımızın vazgeçilmezi kuru fasulye . Güzel şöyle tane tane bir pirinç pilavı eşliğinde , fazla çeşide gerek kalmadan sunulur . Turşular dizi dizi yanında .. Ben bugün tavuklu pişirdim . Müthiş oldu , deneyin derim . Kuru fasulyeyi fazla fazla ıslatıyorum hep. Sonra süzüyorum suyunu , birer pişirimlik buzdolabı poşetlerinde buzluğa atıyorum . Hatta bazen biraz haşlayıp da saklıyorum . Ne pişireyim diye dertlendiğimde imdada yetişiyor. Biz genelde 2-3 kişi oluyoruz yemeklerde, onun için ölçülerim az az. Siz ev halkına göre arttırabilirsiniz. Yağ tercihiniz de ağız tadınıza göre değişebilir. Ben genelde her şeye zeytinyağ kullanmaya çalışıyorum . 




MALZEMELER

  • 1 bardak kadar geceden suda bekletilmiş kuru fasulye
  • 1 büyük kuru soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 2 tavuk baget 
  • 1 kaşık domates salçası
  • 1 kaşık biber salçası
  • (yazın salça yerine taze domates ve sivri biber ile yaparım )
  • tuz 
  • pul biber
  • karabiber
  • 2 kaşık zeytinyağ
  • 1 kaşık tereyağ





HAZIRLANIŞI

Geceden ıslattığımız kuru fasulyeyi bir tencereye alıp üzerini geçecek kadar suyla 10 dakika haşlayalım , suyunu süzelim. 
Yemeğimizi pişireceğimiz tencereye yağımızı ve bagetlerimizi alıp çevire çevire hafifçe kızartalım . Küçük doğradığımız soğan ve sarımsakları ekleyip kavurmaya devam edelim. Salçaları da tencereye alıp arada karıştırarak pişirelim . Haşlayıp süzdüğümüz fasulyeyi, tuzu ve baharatları ilave edelim. Malzemenin üzerine çıkacak kadar sıcak su katalım ve kısık ateşte pişirelim . Eğer fasulyenin cinsi iyiyse 15 dakikada pişiyor. Tencerenin kapağını fazlaca açmayalım ama . Afiyetle ve mutlulukla .. 

0 yorum:

Yorum Gönder