Breaking News
Loading...
17 Şubat 2015 Salı

Info Post




MALZEMELER

  • yarım kg. ıspanak
  • 1 iri kuru soğan
  • tuz karabiber
  • yarım  çay bardağı zeytinyağ

  • 3 yufka
  • yarım kutu (100 ml.) krema
  • 50 gr. margarin (Teremyağ kullanıyorum)
  • yarım su bardağı su

  • üzerine 1 yumurta sarısı



HAZIRLANIŞI

Ispanakların köklerini temizleyip iyice yıkayalım . İnce ince doğrayalım . Soğanı da minik küpler halinde doğrayıp, zeytinyağda kavuralım . ıspanakları da ekleyip harlı ateşte kavurmaya devam edelim . Su salarsa çekmesini bekleyelim , tuz ve karabiberi ekleyip ocaktan alalım. Margarini eritelim , krema ve su ile birleştirip çırpalım . Bir yufkayı tezgaha serip yağ-krema-su karışımından fırçayla sürelim. Yarım katlayıp kuru yerlere tekrar sürelim . Ispanaklı harcı üçe ayırıp bir kısmını yufkanın üzerine serpelim . Kol böreği gibi rulo saralım ve tepsiye yerleştirelim. Diğer iki yufkayı da aynı şekilde hazırlayıp yerleştirelim . Üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürüp 190 derecede kızarana dek pişirelim . Afiyetle ve mutlulukla ... 


8 yorum:

  1. Ayyyy acıktım bunları görünce.. Acılı Acılı nefisssss

    YanıtlaSil
  2. Çoook severim ıspanaklı böreğiii.Eline saglık ablam..

    YanıtlaSil
  3. En sevdigim borektir ispanakli
    Eline saglik

    YanıtlaSil
  4. Kremalı börek çok güzel olur. Ellerine sağlık. böreksiz gün yok :)) bende dün kıymalısını yaptım.. çok güzel görünüyor. sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Bizim evdede börek sıklıkla pişer..Börek olsunda neli olursa olsun..Ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. börek olsun da neli olursa olsun bence de.. teşekkür ederim güzel sözlerinize ... :) sevgiler .

    YanıtlaSil
  7. Ispanaklı börek çok güel ve leziz olur helede kremalı şahanedir hiç denemedim krema ile…
    Aklımda bulunsun güzel fikir ben krema kıvamında süt,yoğurt ,yımurta ve sıvıyağ ile bir sos hazırlıyorum o da güzel oluyor ama krema eminim müthiş bir lezzet katmıştır…
    Afiyetler olsun sevgilerimi bıraktım…
    Yaşasın Badem kardeşliği diyorum ,Sevgili Mutlu Badem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bu tip sarma veya kol böreği şekillerinde sadece erimiş margarin ve az su ile ıslatırım yufkaları , çıtır çıtır bir börek olur.. Diğer şekillerde sizin gibi bir karışım yaparım ben de.. Krema kullanmak sanki daha yumuşak daha kıvamlı yapıyor. Süt ve yağ tadını daha da güçlendiriyor.. Bir deneyin bakalım beğenecek misiniz ? Siz de çok yaşayın , mutlu yaşayın ki ben de daha birçok bademli tarifinizle mutlu olayımmm ... Sevgiler .. :)

      Sil