Breaking News
Loading...
27 Mart 2015 Cuma

Info Post


Birçok arkadaşımda tadına bakıp, çok çok sevip ama şimdiye kadar bir türlü deneyemediğim bir börek. Yeşil mercimek bizim evin başı çeken mutfak elemanlarından biri olunca yapmak şart oldu.
Sevgili arkadaşım Nursevin'in tarifini okudum. Orjinal tarif bu linkte .. 
(http://www.nursevincelezzetler.com/2013/12/hashasl-yesil-mercimek-boregi-tarifi.html )  Yalnız ben haşhaş ezmesinden pek hoşlanmıyorum , onun yerine unlu bir karışım yaptım . İlla haşhaş olacaksa dedim , ben de üzerine mavi haşhaş serpeyim bari :))  Kıyır kıyır nefis bir börek oldu. Ellerine sağlık Nursevinciğim. Tarif için teşekkürler ...


MALZEMELER

  • 3 adet yufka
  • yarım çay bardağı zeytinyağ
  • 100 gr. erimiş tereyağ veya margarin
  • 2 çorba kaşığı un


İç malzemesi :
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 kaşık salça
  • 2 kaşık zeytinyağ
  • tuz
  • karabiber
Üzerine sürmek için
  • 1 yumurta sarısı
  • mavi haşhaş



HAZIRLANIŞI

Önce iç malzemesini hazırlayalım. Tavaya zeytinyağ ile ince doğranmış kuru soğanı alıp kavuralım. Salçayı da ekleyip kavurmaya devam edelim. Haşlanmış ve kara suyu süzülüp yıkanmış yeşil mercimeği , tuz ve karabiberi de ekleyip karıştıralım. Ocaktan alıp soğumaya bırakalım . Diğer yandan bir kasede erimiş tereyağ , zeytinyağ ve unu karıştıralım . Yufkanın birini tezgaha serelim, üzerine unlu karışımı fırçayla her yerine sürelim . Yufkayı ikiye katlayalım ve yine unlu karışımdan sürelim . Yani yarım yukfa büyüklüğünde iki kat yufkamız olsun. Sigara böreği hazırlar gibi istediğiniz ölçülerde kesebilirsiniz. Ben yarım yufkayı dörde böldüm, biraz kocaman böreklerim olsun istedim . Mercimekli harctan dolu dolu koyup saralım . Yağlanmış tepsiye dizelim . Diğer yufkaları da aynı şekilde saralım . Böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp mavi haşhaş serpelim. 180 derecede kızarıncaya kadar pişirelim . Sıcak servis yapalım . Afiyetle ..








6 yorum:

  1. İşte Budur :)) YARATICILIK harikasın arkadaşım içinedemi mavi haşhaş sepelesek ne yapsak. Bak bende böyle deneyeceğim . Ellerine sağlık..Ay o tepsidekiler ne kadar çıtır çıtır duruyorlar, resmen yutkundum

    YanıtlaSil
  2. sen sağol canım .. Fotoğraf makinasının azizliğine uğruyorum sürekli bugünlerde , pil markası beğenmiyor bi türlü . telefonla bu kadar oldu ...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş.. Yeşil mercimeği çok severim. Börekte hiç kullanmamıştım... Deneyeceğim.. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. bende çokk severim mercimekli böreği.Üzerindeki haşhaş güzel fikir.Eline saglık.

    YanıtlaSil
  5. Kıymaylada nefis olur...Bak aklıma getirdin canımı çektirdin..Ellerine sağlık biri benim olsun..At buzluğa gelince çıkarırsın. :)))

    YanıtlaSil
  6. offff unlu börek.. çıtır çıtır.. hemde mercimekli.. harika.. ellerine sağlık ablacmmm..

    YanıtlaSil